Sebastian på Oneagency i ett referenscase för Stark Relation
One Agency är ett IT-konsultföretag som varit aktivt i 10 år med kontor i både Stockholm och Malmö. Bolaget består av 120 medarbetare som alla behöver en optimal telefoni- och kommunikationslösning för att kunna arbeta effektivt. Sebastian Wangerud är försäljningschef på One Agency med tidigare erfarenheter inom telekombranschen, vilket gör hans omdöme av Stark Relation ännu starkare.
One Agencys tidigare erfarenhet av leverantör inom telefoni och kommunikation karaktäriserades av långa svarstider och problematik. Tack vare rekommendationer kom Sebastian Wangerud, försäljningschef på One Agency, i kontakt med Per på Stark Relation. Efter noga överväganden och konkurrentanalyser föll valet på att anlita Stark Relation som leverantör av bolagets telefoni- och kommunikationslösningar.
– Jag blev nästan chockad över Stark Relations service, jag får svar inom 10 minuter, berättar Sebastian.
Förutom snabba svarstider och god serviceförmåga har Stark Relations telefonilösning även förändrat de ekonomiska förutsättningarna för bolaget. Eftersom den tidigare leverantören krävde mer engagemang från One Agency i form av telecom-ansvarig har den rollen försvunnit i och med bytet av leverantör. Dessutom är Stark Relations anpassade telefonilösning, med kunden i fokus, rent ekonomiskt mer fördelaktig.
– Självklart är det positivt att Stark Relation har förändrat den interna ekonomin men det absolut bästa är tryggheten jag känner med att helt och hållet överlåta allt ansvar till Stark Relation, fortsätter Sebastian.
Det finns en tydlighet och struktur i Stark Relations arbetssätt som gör att de 120 anställda på One Agency aldrig behöver oroa sig över sin telefoni. Om inte Sebastian själv kan förmedla vidare lösningar på problem som uppstått är Stark Relation snabba med att ingripa för att snabbt och smidigt lösa problem. När bolaget bytte leverantör var Sebastian, som var ansvarig för valet av Stark Relation, nervös inför bytet av abonnemang som då berörde omkring 100 anställda.
– Allt gick hur smidigt som helst och det blev inte ett enda fel vid bytet av 100 abonnemang. Eftersom vi är ett konsultbolag befann sig alla konsulter på olika platser vilket kändes som en utmaning. Det var skönt att få ett kvitto på att valet av Stark Relation som leverantör var helt rätt, berättar Sebastian.
Ett tydligt exempel på den goda problemlösningsförmåga och service som Stark Relation tillhandahåller är när en medarbetare tappade bort ett SIM-kort på Mallorca och mottog ett nytt redan ett dygn senare. På så sätt bidrar Stark Relation till att One Agency kan arbeta effektivt och fokusera på sin kärnverksamhet.