Per Söderström, grundare och vd, startade upp Stark Relation i oktober 2015. Han hade tidigare arbetat inom branschen och upplevde att det saknades ett genuint fokus på kundvård i en säljorienterad bransch. Med tydliga värderingar valde han att bygga upp ett bolag med fokus på starka relationer, och nu firar företaget fem år!
Hur företagsresan startade
En dröm kring att bestämma över sin egen tid, skapa något eget och driva bolag baserat på personliga värderingar resulterade i företaget Stark Relation. En företagsresa som har kantats av diverse utmaningar som medföljer att starta företag och bygga nytt varumärke – men som hela tiden haft en stabil grund i kundvård och genuina relationer.
– Det har varit otroligt lärorikt, utmanande och utvecklande. Vi har lagt ner vår själ i att hitta ett bra koncept som vi trivs med och testat olika vägar för att nå dit – som att expandera för att sedan våga backa tillbaka och bygga från grunden igen. Efter några händelserika år känns det som att vi har landat nu, och jag skulle aldrig vilja göra annat än driva eget!, inleder Per.
Utveckling från telefoni till helhetslösning
Det viktigaste för Stark Relation är kundkontakten. Att arbeta nära kunden för att kunna utgå från och förstå deras behov. Längs med vägen har de investerat mycket engagemang i att skapa avslappnade miljöer där de kan möta sina kunder. För att möta kundens behov har företaget även adderat två affärsområden (Print och IT) för att kunna erbjuda en helhetslösning.
– Att bredda med fler affärsområden till en helhetslösning var ett strategiskt viktigt beslut för oss. Vi såg behovet och expanderade vårt erbjudande. I samband med digitaliseringen ställs högre krav på enkla lösningar, och där finns vi med som partner, fortsätter Per.
Positiva tillbakablickar och nya steg framåt
Företaget fortsätter att utvecklas och för att kunna göra det samtidigt som vi bibehåller en support i toppklass rekryterades Jessica Sandström in till gänget. Jessica har arbetat inom bolaget i 1,5 år och Per beskriver henne som ovärderlig. Jessica besitter en roll som innefattar allt från affärsutveckling till kundrelationer och hon uppskattar framför allt variationen.
– Det kan låta som en klyscha men jag lär mig verkligen något nytt varje dag. Det finns många fina minnen att blicka tillbaka till. Flytten till vårt nya kontor, vår årliga golftävling som även är ett av mina största projekt över året och självklart alla härliga kundmöten, berättar Jessica.
– Vi har fått vara med om mycket på kort tid, och ett par av mina bästa minnen är alla affärsresor jag fått möjligheten att genomföra med företaget. Som att till exempel helt oväntat få flyga privatjet (då ordinarie plan gick sönder) till Armenien med AIK när de skulle kvala till Champions League, fira SM-guld med laget och spela golf på Irland. Det är inget jag tar för givet – utan något jag värdesätter enormt. Men det roligaste med mitt jobb är ändå våra kunder, fortsätter Per.
Framtidsplaner
Stark Relation planerar att fortsätta växa med sin helhetslösning, samtidigt som den årliga golftävlingen ska bli ett ännu mer omfattande och starkare koncept. Som röd tråd genom alla områden arbetar de vidare med starka relationer – med fokus på långsiktighet, lyhördhet och tillgänglighet.
– Jag tror att en av våra framgångsfaktorer är att du, Per, får människor att känna sig som människor. Du möter folk på riktigt, inte bara som en säljare, berättar Jessica.
– För mig är det en otrolig trygghet att ha Jessica vid min sida – vi har ett stort förtroende för varandra och det går inte att sätta ett pris på det. Jag är otroligt glad över att vi kan expandera tillsammans med våra kunder och fortsätta ha roligt på kontoret!, avslutar Per.