Välj en sida
Effektivt arbete och god service med en telefonväxel

En telefonväxel är ett användbart verktyg som förenklar både intern och extern företagskommunikation. Det effektiviserar hanteringen av alla samtal mellan datorer, mobiler och fasta telefonanslutningar. Dessutom är det möjligt att skräddarsy en telefonväxel så att lösningen gynnar och förenklar er verksamhet på absolut bästa sätt.

 

Det finns några faktorer att ta hänsyn till vid val av telefonväxel. Antal användare, distansarbete och behovet av tilläggsfunktioner är några aspekter man som företag bör tänka över innan beslut tas. Fler användare betyder ofta ett mer omfattande system. Om arbetet innebär många resor eller pendling mellan olika kontor är det viktigt att fundera över om en traditionell växel är det rätta systemet. En molnbaserad växel ger tillgång till företagets kommunikation oberoende av plats.

 

Det kan vara bra att börja med en molnbaserad växel direkt, speciellt om man har planer på att expandera. Det gör det möjligt att integrera molnbaserade system med dator, mobil och fasta avslutningar. Läs mer om molnbaserade tjänster här. De flesta system erbjuder en rad olika funktioner som kan vara till hjälp för såväl intern som extern kommunikation. Videosamtal och chattfunktioner är två exempel på områden som kan förenklas med hjälp av tilläggsfunktioner.

 

Varför bör man investera i en skräddarsydd och anpassad telefonväxel?

 

Ett bra system gör att ni kan erbjuda era kunder och partners den absolut bästa servicen. Genom skräddarsydda lösningar kan ni ge den service som era kunder personligen efterfrågar. Det är ofta skilda åsikter gällande vilken kommunikationslösning som är den mest optimala. Det är en fråga om vad man personligen uppskattar och som företag är det bra att erbjuda fler alternativ såsom mail, telefon och chatt.

 

En annan positiv aspekt är såklart möjligheten att kunna arbeta oavsett var man befinner sig. Dessutom ger en telefonväxel en professionell bild av företaget. Som kund är det viktigt att få effektiv och rätt support, vilket det enkelt går att erbjuda genom att skaffa ett växelsystem som guidar kunder till de eller dem som kan ge service och support utan mellanhänder.

 

Förutom att det är ett effektivt verktyg ur ett kundperspektiv, kan en telefonväxel även förenkla ert interna arbete. Undvik missade samtal och utebliven återkoppling till kunder på grund av att du som anställd inte hade möjlighet att svara på frågan direkt. En telefonväxel innebär att den mest relevanta personen för samtalet blir inkopplad.

 

Vill du diskutera möjligheterna med en telefonväxel för just ditt företag? Hör av dig till oss genom att klicka här!

21 september, 2023

Du kanske också gillar…

StarkRelation

S:t Göransgatan 84

112 38 Stockholm

Lär känna oss

Med vår långa & breda erfarenhet inom telefonilösningar kan vi hjälpa er att skapa en trygg, enkel och användarvänlig miljö. Vi är en operatörsoberoende återförsäljare som hjälper små och medelstora företag med val av operatör, växelfunktioner och andra tjänster som är viktiga för deras verksamhet.